یکی از راویان و جانبازان دفاع مقدس در فریمان گفت: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همیشه و در تمام عرصه‌ها دنبال به آشوب کشیدن ایران بوده و هستند.
کد خبر: ۹۵۵۸۸۱۸
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از فریمان، عباس کریمی در یادواره ۸ شهید والامقام روستای باغ عباس که هم‌زمان با هفته بسیج در مسجد جامع باغ عباس، برگزار شد، اظهار کرد: اقامه نماز اول وقت، دفاع از ولایت‌فقیه، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، احترام به والدین و رعایت حجاب ۵ توصیه شهدا به آحاد جامعه است.

 وی با اشاره به اینکه آمریکا، اسرائیل و شوروی با تحمیل جنگ ۸ساله به ملت ایران، خباثت خودشان را به جهان نشان دادند، افزود: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همیشه و در تمام عرصه‌ها دنبال به آشوب کشیدن ایران بوده و هستند.

 کریمی بیان کرد: شهدای بسیجی در دوران دفاع مقدس با دست‌بردن به شناسنامه و بزرگ کردن عدد تولدشان، مشتاقانه به جبهه‌ها اعزام شدند و از انقلاب و کشور دفاع کردند.

در این مراسم معنوی که به همت بسیجیان پایگاه شهدای باغ عباس و حوزه شهید مطهری و با حضور جمعی از خانواده معزز شهدا، ایثارگران، بسیجیان، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه و جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج فریمان وعده‌ای از مدیران شهرستان در محل مسجد جامع باغ عباس برگزار گردید، "عباس کریمی" راوی و جانباز دفاع مقدس به‌عنوان سخنران ضمن تبریک هفته بسیج بیان داشت: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب به دنبال به آشوب کشیدن ایران بودند.

راوی دفاع مقدس تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس ۳ الی ۵ درصد جمعیت ۳۶ میلیونی ایران در دفاع از جبهه‌ها، کاری کردند که دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک ایران را اشغال کند.

وی اذعان داشت: صدام در اعترافاتش بارها گفته، در مقابلش مردانی بودند که او را مجبور کردند که تا پایان جنگ لباس نظامی‌اش را از تن بیرون نکند.

کریمی توضیح داد: جوانان ایرانی غیور با عقیده‌هایشان در مقابل دشمن ایستادند و برای رفتن به جبهه نذر صلوات داشتند. جوانان امروز، باید با الگوگرفتن از سیره شهدا زندگی کنند همان‌طور که جوانان بسیجی و شهدا به ائمه اعتقاد داشتند.

وی امنیت را از نعمات الهی برشمرد و گفت: امنیت امروز را مدیون شهدا و به‌خصوص شهدای مدافع حرم و جانبازان و ایثارگران هستیم، جانبازانی همچون "رجب رشیدی نسب" که ۳۶ سال است به دلیل عوارض ناشی از جانبازی، درد و رنج را تحمل می‌کند.

کریمی ادامه داد: برای تأمین این امنیت خیلی از رزمندگان ما شهید یا اسیر شدند، اسرا و آزادگان ما در مقابل همه آزار و اذیت‌ها و شکنجه‌های دشمن مردانه ایستادند، عده‌ای شهید شدند؛ اما تسلیم اراده دشمن نشدند.

راوی دفاع مقدس اظهار کرد: برخی افراد خطاب به شهدای مدافع حرم و بسیجیانی که برای دفاع از امنیت و حرم ائمه (ع) به سوریه و عراق می‌رفتند می‌گفتند که شما برای دریافت حقوق و پول به آنجا رفته‌اید، اما بدانید مدافعان حرم برای جلوگیری از تعرض به نوامیس، دفاع از مردم مظلوم و جلوگیری از رسیدن داعش به ایران به این مأموریت خطرناک رفتند .

 کریمی در پایان با ذکر خاطراتی از سردار شهید مجید افقهی رزمنده فریمانی عنوان کرد: شهدا هم اهل مزاح و شوخی بودند و هم در میدان عمل جدی و وظیفه‌شناس، بیایید از شهدا درس بگیریم، مثل شهدا زندگی کنیم و شرمنده شهدا نباشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار